torsdag 11 november 2010

Dekorerade muffins


Jag och barnen fick lite långtråkigt så idag bakade vi urgulliga muffins tillsammans. Oj.. vad säger man. De var mjöl, socker och kladd över hela köket. Ett ägg flög till och med ner på golvet.. hur nu det gick till?!
Fast skoj hade vi!

12 små muffins

115 g rumsvarmt smör
2 ägg
115 g strösocker
115 g vetemjöl
2 msk mjölk

Smaksättning: 1 tsk vanilj plus rivet skal av 1 citron. Eller 2 msk kakao.

Ugn: 180 grader

Gör så här: Vispa ihop smör och socker. Sen vispas äggen i, ett i taget. Sikta ner mjölet blandat med vanilssockret eller kakaon. Vänd ihop smeten ordentligt. Ta en matsked och skeda i smeten i 12 formar. Grädda i mitten av ugnen, ca 15 min. Känn med en provnål. Den ska vara torr.Lägg på galler och låt svalna helt innan dekorationsdags!
Receptet på smörkrämen har ni här.


Två glada busar som gillar att baka!

Simon har i lite socker..

Josefine har i äggen..

Josefine ser ut som en äkta liten bagerska..

Snygga va!





2 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Det där var nog seriöst de finaste muffinsen jag sett. :) Vilka duktiga kids du har!

Sofia sa...

Eller hur!? Fast jag måste erkänna att jag fick spritsa chokladen till ögonen och munnen.. De var lite för pilligt för dom..
Inte annat än att mna blir lite stolt! :D
Kram!