lördag 20 mars 2010

Soffan Testar: Cornetto bröllopsstrut


Snart är våren här.... och ett sant vårtecken är att man börjar upptäcka nya sorters glass i frysdiskarna. Tydligen har GB-glassgubben Clovve gått och skaffat sig en GB-glassgumma. Och för att fira detta har man skapat en bröllopsstrut. En jättegod strut med härlig vaniljglass, choklad och pecannötter. Liknar Carte dórs, Texas Pecan, som är en av mina absoluta favoriter.
Den hamnar i ligan bland de största glassarna i boxen... En mindre måltid vill säga. Men den är jättegod. Kostar 25 kr(!). Hade den varit aningen mindre och inte så dyr hade den fått en 5:a.

Slutbetyg: 4 av 5.


Förresten, en kul grej är att min bildlärare i grundskolan var dotter till han som ritat GB-gubben. Tycker jag är nåt som man kan skryta med...

3 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Nej nu har du fel ;)
Det var Eva (men shit, var det så hon hette!?) som gjort gubben! Hennes pappa hade fått uppdraget, men han fick förhinder så han bad Eva göra den istället. Men det är hennes pappa som fått credit för den.
Så minns jag att hon berättade historien iaf. :)

Otroligt kul att jag idag hittade din blogg genom att följa lite länkar genom mina besökare. Jag trodde du hade slutat blogga!
Stor kram till dig iaf. :)

Sofia sa...

Linda - Jaha.. Ok. Rätt ska vara rätt! Hur som helst är de coolt att vi har haft Ewa som bildlärare. Eller hur!

Jag hade ett uppehåll med bloggandet. Men nu ska jag lägga mer fokus på de som står mig kärast, nämligen mat, bak och vardagliga ting.

Stor Kram till dig med! // Sofia.

Sussie sa...

Hej hopp en ny design, lövvvlie
Kanon att du lagt in sökfunktion
Kram din sussie