söndag 15 april 2012

Storbak inför vårens härliga fikastunder!


En vanlig syn i vårt hus.
Idag var det jag som trotsade det fina vädret och bestämde mig för att vara inomhus och baka lite. Så nu har jag fyllt på frysen igen på lite bullar och kakor.
Jag kan stå i timmar och baka. Så länge det finns ingredienser, så bakar jag. 
Nu finns det sötebröd för många trevliga fikastunder. 
Knacka gärna på så bjuder jag på en fika!


Här har jag även bakat ett bananbröd. Ett helt nytt obeprövat recept. 
OM det smakar bra, så kommer receptet här på bloggen kanske redan imorgon..


 Den här kakan hette från början dubblisar. Det var flera år sen som jag började baka dessa ljuvliga skapelser. Nu på senare tid har jag upptäckt att jag har varit väldigt modern länge, för detta är Macarons!
Där ser man! Här finner du receptet på dessa.


 Finns det något godare egentligen än alldeles nybakta kanelbullar??


Havrekakor har jag nästan alltid i nån burk i köket ifall man blir lite sugen. 
De är försvinnande goda!


 Kärleksmums - Vem tycker inte om dessa underbaringar, så säg.. Jag har funnit det ultimata receptet på dessa sötnosar. En kombo mellan mitt egna recept och Leilas. Supersmarrigt!
Recept är på väg! Så håll utkik i bloggen!

Sötaste bullen i stan! Hemligheten är förstås äkta vanilj. 



Inga kommentarer: