onsdag 24 februari 2010

Mjölkchokladkakor med macademianötter

Jag köpte för ett tag sen en väldigt dyr påse med 10 lite större kakor i. De blev genast mina favoriter och jag började genast fundera på hur jag själv skulle kunna baka dom...
Resultatet blev väldigt likt originalet. Baka och njut!

225 g margarin
5 dl rörsocker strö
2 ägg
6 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
150 g grovhackad mjölkchoklad
1 1/2 dl grovhackade macademianötter

Ugn: 175 grader

Gör så här:
1.Blanda ihop alla ingredienser utom choklad och nötter. Blanda väl. Vänd ner choklad och nötter.
2. Låt degen vila minst 30 min i kyl.
3. Fördela degen i msk-stora delar. Rulla dessa och lägg på bakplåtspapper på plåtar. De flyter ut, så de behöver inte plattas.
4. Grädda i 12-15 min i mitten av ugnen. De ska få lite färg.

1 kommentar:

Sussie sa...

Hurra för din fina blogg, fint värre ;)
Kramar sussie
http://familymom.blogg.se